niedziela, 5 lipca 2020

Biała bluzka na lato

bluzka na lato jak uszyć
Od bardzo dawna miałam ochotę na letnią, białą bluzkę z dzianiny z ozdobnej przędzy. Nie miałam okazji widzieć z bliska takiej dzianiny, zamówiłam ją przez Internet i okazało się, że jest dużo bardziej prześwitująca niż sądziłam. W tej sytuacji postanowiłam zrobić z przodu zakładki. Pomysł okazał się sporą pułapką, na pewno drugi raz bym się na to nie zdecydowała bo robienie takich zakładek jest niesamowicie czasochłonne...
Bluzka to kolejna z tych szytych bez wykroju. Wystarczy na papierze rozłożyć swój t-shirt, odrysować dookoła i zaokrąglić rękaw od spodu. 
bluzka z krótkim rękawem wykrój
Niestety i tym razem nie udało się idealnie uszyć dekoltu. Odjęłam 10% od obwodu, przyfastrygowałam a jednak plisa i tak okazała się odrobinę za luźna. Po prostu ta dzianina jest bardzo rozciągliwa, na co nie zwróciłam uwagi. Cóż, trzeba ćwiczyć dalej:) Za to po raz pierwszy zrobiłam wykończenie dekoltu z tyłu (pod spodem jest ścieg z overlocka) i uważam, że wygląda to dobrze.
Zdecydowałam się też zrobić na dole po bokach marszczenie, gdyż bluzka okazałą się być bardzo szeroka. Takie marszczenie jest proste do wykonania: dajecie 8 cm gumy dzianej (o szerokości 6-8 mm) i przyszywacie ją przerywanym zygzakiem na odcinku 10-12 cm, oczywiście od spodu bluzki, po szwie.

I jeszcze kilka zbliżeń. Polecam wam tę bawełnę z ozdobnej przędzy, bardzo dobra dzianina na codzienną, letnią bluzkę.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...